Dnešní doba je nejistá snad ve všech ohledech. A nejhorší je to možná v této otázce v soukromém podnikání. Protože která firma má dnes i navždy do budoucna své jisté, která si na sebe dost vydělává a vždycky zaručeně dost vydělávat bude? Vlastně žádná. Na každou můžou dolehnout nějaké ty těžkosti. A před těmi není úniku, ani když se přesune podnikání na internet. Kde by toto sice mělo teoreticky mít vystaráno vzhledem k tomu, kolik je tam potenciálních zákazníků, jenže je skutečnost nejednou docela jiná.
Ano, je tomu tak. Internet má všude na světě spousty uživatelů, ale ani to nedává žádnému internetovému podnikání záruku dostatečné ziskovosti. I internetovým obchodníkům se často stává, že o jejich nabídky není projevován žádoucí zájem, že jsou jejich weby opomíjené a tím pádem není na kom vydělávat.
Proč je tomu tak? Velice často ne proto, že by nebyl zájem o to zde nabízené, ale proto, že se lidé o nějakém tom webu ani nedozvědí. A o čem se neví, to se nevyužívá. Ke smůle toho, kdo měl v úmyslu se tím uživit.
A co s webem, který neměl, nemá a zdánlivě ani nikdy nebude mít dost velkou návštěvnost? Ten se nemusí rovnou likvidovat. Tomu se dá velice často pomoci. A to optimalizací pro internetové vyhledávače. Tedy prováděním činností, jež web zdokonalí a zajistí mu tím v internetových vyhledávačích pomyslné místo na výsluní.
Když se vsadí na optimalizaci, a to logicky nejlépe tu nabízenou profesionály, je tu značná naděje na to, že se konkrétní web stane využívaným, jsa ve vyhledávačích na pozici, kde ho veřejnost lehce najde. Touto se odstraní z webu to, co je tam pro internetové vyhledávače nežádoucí, dodá se tam to, co by mohlo vyhledávačům scházet, a čím lepší pak takový web je, tím spíše se dostane do popředí seznamu vyhledávačů a zájmu lidí. A to je pak prvním předpokladem pro podnikatelské úspěchy.