Internetové stránky jsou tu, jak všichni velice dobře víme, od toho, aby zprostředkovávaly přenos kdečeho mezi tím nabízejícím a žádoucími adresáty, k nimž by to mělo doputovat. Někdo má na takových stránkách něco nabízet, někdo jiný to od něj má žádoucím způsobem odebírat. A třeba v případě podnikatelských webů za to platit.
Pokud jsou dostatečně hojné a efektivní vztahy mezi provozovatelem webu a cílovou skupinou, je dobře. Jeden nabízí, druzí na to adekvátně reagují, a všichni mohou být spokojení.
Jenže ono to tu nejednou dokáže i pořádně zaskřípat. Nejednou sice někdo na internetu něco nabízí, jenže ono si to své příjemce nenajde. Nebo si tedy spíš příjemci, kteří by o to mohli a měli mít zájem, toto nenajdou. Inu, nabídek je na internetu tolik, že se mezi nimi lehce ledacos ztratí, a pokud se dnes nějaká nabídka nepředestře před žádoucími příjemci jako na podnose, kdo ví, kde ti očekávaní adresáti skončí. A majitel webu, který tu něco nabízí, pak mívá smůlu.
Ale taková smůla ho často opustí ve chvílích, kdy vsadí na optimalizaci pro internetové vyhledávače. Tedy na takové úpravy webu a kdečeho, co s ním souvisí, které mu zajistí co nejdokonalejší pozici mezi tím, co vyhledávače nabízejí pátrajícím lidem.
Když se web optimalizuje, zbavuje se vlastně různými způsoby toho, co na něm připadá nebo může připadat internetovým vyhledávačům nedokonalé. Vylepšují se zde technické parametry, vytváří se kvalitnější textový a grafický obsah, lákají se sem noví uživatelé, jimž ukazuje cestu linkbuildung, propaguje se…
Prostě se dělá ledacos, co má pozitivní vliv na web, na jeho návštěvníky i na hodnocení od internetových vyhledávačů, které mají značný vliv na to, co se bude jak představovat lidem. A díky nimž tak může vzrůst návštěvnost na webu, jehož odkaz je tu přímo na očích a snadno k nalezení.